Beste ideeën ontstaan onder de douche
Nieuw onderzoek toont aan dat 72% van de mensen tijdens het douchen nieuwe ideeën opdoet. Onderzoek door Hansgrohe en psycholoog Scott Kaufman bevestigt de verfrissende link tussen douchen en creativiteit.
Ervaar jij ook nieuwe ideeën, inzichten en een verhoogde creativiteit na de dagelijkse douche? Een nieuw, in acht landen uitgevoerd onderzoek van Hansgrohe, toont aan dat je niet de enige bent: maar liefst 72% van de wereldwijd ondervraagden ervaart hetzelfde. 14% van de ondervraagden neemt zelfs speciaal een douche om nieuwe ideeën op te doen.
Het onderzoek, ontwikkeld voor de lancering van het uitgebreide Raindance Select douche-assortiment van Hansgrohe, laat zien dat het gevoel van water, samen met het ontspannende effect van de douche en het even alleen zijn, helpt bij het genereren van nieuwe ideeën en anders denken. Het Raindance Select douche-assortiment biedt de keuze uit drie straalsoorten, die met één druk op de Select-knop gekozen kunnen worden (Rain, RainAir en Whirl). ‘Zachte’ en ‘krachtige’ doucheregen en een masserende straal bieden consumenten een douche-ervaring op maat en verbeteren je douche-ervaring en hopelijk je creativiteit.
Andere interessante conclusies uit het onderzoek zijn:
- Mensen brengen gemiddeld 70 minuten per dag in de badkamer door.
- Vrouwen brengen iets meer tijd door in de badkamer dan mannen: gemiddeld 73 minuten ten opzichte van de heren met gemiddeld 67 minuten.
- 25-34 jarigen douchen het meest, 55-64 jarigen douchen het minst.
- In alle gemeten landen douchen meer jongere (18-24 en 25-34 jaar) dan oudere mensen om nieuwe ideeën en frisse inzichten op te doen en oplossingen voor problemen te vinden.
Meer informatie over het onderzoek en de resultaten: www.hansgrohe.nl/douchegedrag
Meer informatie over Raindance Select: www.hansgrohe.nl/select