fbpx

Strategische samenwerking Hakron Nunspeet B.V. en Comprifalt B.V.

Artikel delen

Per 1 januari 2015 gaan Hakron Nunspeet B.V. (1968) en Comprifalt B.V. (1953) een strategische samenwerking aan. Hakron neemt vanaf genoemde datum de verkoopactiviteiten van Comprifalt over. Laatstgenoemde concentreert zich op de productie van vochtkerende materialen en voegafdichtingen in de productielocatie te Wijhe. Beide partijen voorzien voor dit jaar een omzetgroei en ook op de langere termijn is het groeiperspectief goed. Hakron bedient vanuit haar standplaatsen Nunspeet en Roosdaal (B) de gehele Benelux.
 
De strategische samensmelting levert extra banen op. Ook breidt Hakron haar verkoopteam uit met de binnen- en buitendienstadviseurs van Comprifalt. Hiermee versterkt Hakron haar expertise en know-how op het gebied van vochtkerende aansluitingen. Zij kan daarmee haar klanten naast standaard oplossingen nu ook maatwerk bieden. Door deze samenwerking ontstaat een nog breder leveringspakket, dat zich uitstrekt van producten voor de (civiele) betonbouw, woning- en utiliteitsbouw tot aan prefab betonbouw.
Pascal van Herk, commercieel directeur bij Hakron en Jan Beltman, directeur bij Comprifalt zijn zeer enthousiast over de strategische zetten van beide bedrijven. Pascal van Herk: ‘Door de combinatie van commerciële slagkracht, uitgebreide productgamma en innovatieve productontwikkeling zijn we in staat om onze klanten nog beter te bedienen. Onze klanten ontzorgen wij in de meest ruime zin van het woord. Naast het leveren van de producten kunnen wij deze ook aanbrengen op locatie. Het aanbrengen wordt verzorgd door Innofix B.V., een dochteronderneming van Hakron.’
De samenwerking is ontstaan tijdens gesprekken over de marktontwikkelingen. Jan Beltman: ‘Met Hakron hebben we toegang tot een nog grotere klantenkring. Onze producten zijn een aanvulling op het pakket waardoor er nog meer een one-stop shopping principe ontstaat. Iets waar onze klanten graag naar op zoek zijn. En wij kunnen ons concentreren op productontwikkeling. Ook onontbeerlijk in een veranderende markt.’