fbpx

Bouwnu.nl helpt bij herstel aardbevingsschade

Artikel delen

Op basis van duizenden reviews op Bouwnu.nl kunnen consumenten eenvoudig en snel de beste aannemer vinden voor hun (ver)bouwproject. Bouwnu.nl maakt namelijk onafhankelijk vergelijken mogelijk. Sinds augustus 2016 is de lijst met zoekcriteria uitgebreid met ‘herstellen en voorkomen van aardbevingsschade’.
 

‘In het gaswinningsgebied wordt de komende jaren heel veel hersteld, verstevigd en verduurzaamd. Wij willen consumenten helpen met het vinden van de juiste aannemer. Dat doen we door het geven van overzicht, inzicht en onafhankelijke informatie op basis van onder meer reviews van particulieren die al een bouw- of verbouwproject achter de rug hebben’, aldus Edwin Groot, directeur Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) en initiatiefnemer van Bouwnu.nl.
Bouwnu.nl is in 2014 gestart en in de afgelopen tijd flink gegroeid. Met bijna 4.000 aannemers en duizenden reviews van consumenten is Bouwnu.nl een goed hulpmiddel voor het vinden van een geschikte aannemer. Groot: ‘Juist het herstellen en voorkomen van aardbevingsschade is een emotionele aangelegenheid. Het laatste wat je dan als consument wilt is een aannemer die er een potje van maakt. Op www.bouwnu.nl/aardbevingsschade kunnen consumenten meer informatie vinden over deze specialisatie en we geven aannemers de mogelijkheid om deze specialisatie in hun profiel te vermelden. Zo kun je als consument filteren op aannemers met ervaring op dit vakgebied.’

Onafhankelijk

Bouwnu.nl is een onafhankelijk platform, zonder winstoogmerk. Initiatiefnemer SKB is al meer dan tien jaar expert op het gebied van klanttevredenheidsonderzoeken in de nieuwbouw. ‘Ons doel is om de kwaliteit en klantgerichtheid in de bouwsector te verbeteren. Dit doen we door klanttevredenheidsonderzoeken uit te voeren om zo onze deelnemers te helpen hun zwakkere punten te verbeteren. We publiceren de uitkomsten ook sinds een aantal jaren op internet. We zijn Bouwnu.nl gestart om ook ervaringen met verbouwingen inzichtelijk te maken. Transparantie over prestaties helpt consumenten om een keuze te maken. De aankoop of verbouwing van een woning is een grote en belangrijke beslissing. Wij helpen om die keuze op basis van onafhankelijke vergelijking te maken’, aldus Groot. ‘De reviews worden door ons gemonitord op echtheid. Reviews die verdacht zijn, worden direct aan een onderzoek onderworpen en zo nodig verwijderd. We vinden het enorm belangrijk dat onze reviews van echte klanten komen. Alleen zo kun je toegevoegde waarde leveren.’