Raab Karcher ontzorgt aannemer met kopersbegeleiding voor tegels en sanitair

Artikel delen

Kopers van woningen willen optimale vrijheid in de keuze van sanitair en tegels. Raab Karcher ontzorgt aannemers en ontwikkelaars door dit keuzetraject volledig voor haar rekening te nemen. Daarvoor bieden de showrooms van Raab Karcher een uitgebreid assortiment sanitair en tegels in elke stijl en prijsklasse.

Raab Karcher telt inmiddels zes uitgebreide showrooms met een groot assortiment sanitair en tegels. Vriezenveen en Middelburg hadden altijd al een grote showroom en hebben ook keukens voor de particulier. In Assen, Waddinxveen, Ede en Breda zijn nieuwe showrooms ingericht met meer dan 750 m2 sanitair en tegels. Het koperskeuzetraject dat Raab Karcher hiermee biedt, wordt centraal aangestuurd en is dus in alle showrooms gelijk, zodat ook landelijk werkende opdrachtgevers verzekerd zijn van eenzelfde aanpak en begeleiding.

Basisinrichting

In het keuzetraject trekt Raab Karcher nauw op met de ontwikkelende aannemer of de projectontwikkelaar. De eerste stap in het traject is om samen de basisinrichting en -indeling van de badkamer te bepalen. Op basis daarvan verzorgt Raab Karcher de basisoffertes, alsmede de basis 3D-tekeningen met daarin opgenomen alle informatie voor aannemer en installateur. In overleg met de aannemer en installateur wordt per project een afsprakenlijst gemaakt, zodat de showroomadviseurs de kopers juist kunnen informeren met betrekking tot de technische mogelijkheden om de indeling aan te passen, vertellen Pascal Ekkel en Kees de Visser, die samen verantwoordelijk zijn voor het showroomtraject van Raab Karcher. Pascal Ekkel neemt daarbij de regio’s noord, midden en oost voor zijn rekening; Kees de Visser de regio’s zuid en west.

Uitnodiging kopers

Na deze voorbereidingen kan de aannemer het hele traject zorgeloos overlaten aan Raab Karcher. Raab Karcher nodigt zelf op het juiste moment de klanten uit en leidt hen rond in de showroom om samen tot de juiste keuzes te komen. “We visualiseren de keuzes in het 3D-tekenpakket zodat de klant het gekozen sanitair en de wand- en vloertegels in de eindsituatie kan zien. Naast de 3D-presentatie geven wij de klanten ook direct inzicht in de financiële gevolgen van hun keuzes en krijgt de klant van ons een meerwerk-offerte voor zowel de gekozen materialen als de verwerkingskosten daarvan. We adviseren niet alleen op esthetisch vlak, maar we bespreken ook de technische zaken met de klant.”

Raab Karcher houdt de ontwikkelende aannemer steeds op de hoogte van de voortgang van het proces en de gemaakte keuzes. Want uiteindelijk is het niet de koper maar de aannemer die de opdrachtgever is voor Raab Karcher. Het is ook de aannemer die de keuzes moet verwerken in de verdere bouwplanning en die eventueel meerwerk in rekening brengt bij de koper. Raab Karcher ontzorgt de aannemer en installateur wat betreft meerwerkoffertes voor de kopers, leidingwerktekeningen en de levering op de bouw just in time en indien gewenst just in place.

Breed aanbod

In de showrooms presenteert Raab Karcher een breed assortiment. “We werken zowel voor bouwers van een grote serie rijtjeswoningen als voor bouwers van twee-onder-een-kapwoningen, vrijstaande woningen en appartementen in diverse prijsklassen. Senioren kiezen veelal voor gebruikersgemak; jongeren kiezen voor design. Voor iedere doelgroep kunnen we een breed aanbod laten zien.
Voor zowel ons sanitair en tegelassortiment maken we gebruik van bekende A-merken, zoals Villeroy en Boch, Hansgrohe, Marazzi, Venis etc. Daarnaast beschikken we over een ruim assortiment private label sanitair en tegels onder de naam Erkalinea. Veel van deze producten worden exclusief voor Raab Karcher geproduceerd. Voor ieder budget kunnen wij iets unieks maken waar de klant zich in thuis voelt.”

Beleving

De Visser en Ekkel merken dat de consument steeds meer aandacht geeft aan de inrichting van de badkamer. Net zoals de keuken is de badkamer een onderdeel van wonen geworden en is het een ruimte geworden waarin men een welness-gevoel wil ervaren. “Een badkamer van nu is heel anders dan tien jaar geleden. Je ziet daarin steeds meer individualisering. Kopers willen hun eigen sfeer en beleving en lifestyle creëren. Ze laten zich ook steeds meer inspireren door bijvoorbeeld internet en de vele woonprogramma’s op tv. Wat ze daar gezien hebben, willen ze terug zien in de showroom. Het aanbod wordt daardoor ook steeds groter, zoals bijvoorbeeld keramische tegels met het uiterlijk van natuursteen of hout. En dat dan met behoud van het onderhoudsvriendelijke karakter van keramiek en zonder de nadelen van echt natuursteen en hout. We spelen daar graag op in en houden ons aanbod actueel en volgen de trends.”

“Die keuzevrijheid gaat ook verder richting bijvoorbeeld binnendeuren en schuifdeurkasten, waar we in onze showrooms ook steeds meer op inspelen. Daarbij zien we dat kopers liefst een turnkey-oplevering hebben en niet meer van alles willen doen na de sleuteloverdracht. Jongeren werken allebei en zijn daar te druk voor; senioren hebben daar geen zin meer in. Ze willen graag een complete woning opgeleverd krijgen, inclusief bijvoorbeeld de vloerafwerking en kasten en dergelijke. Met ons ontzorgingsconcept in onze showrooms kunnen wij voor de klanten van ontwikkelaars, aannemers en installateurs hier invulling aan geven.”