Jubilerend Forbo Eurocol daagt klanten uit met vakprijs ‘De Gouden Lijmkam’

Artikel delen

Forbo Eurocol bestaat 50 jaar. Ter gelegenheid van deze mijlpaal heeft de lijmfabrikant uit Wormerveer een speciale vakprijs in het leven geroepen onder de noemer ‘De Gouden Lijmkam’. Klanten en relaties kunnen hiervoor een spraakmakend project aanmelden dat zich onderscheidt door zijn uniekheid, innovatie, een bijzondere samenwerking of een aansprekende duurzaamheidsprestatie. Deelnemers maken kans op de Bronzen, Zilveren of Gouden Lijmkam Award, plus een bijbehorende reischeque.   

forbo eurocol

Jubileumfeest

Zowel tegelprojecten als vloerprojecten maken kans op De Gouden Lijmkam. Een vakjury beoordeelt de inzendingen op bovengenoemde criteria en selecteert de tien beste, waaruit de drie prijswinnaars worden gekozen. Naast een speciale award ontvangen de winnaars van brons, zilver en goud een reischeque van respectievelijk 250, 500 en 1.500 euro. De uitreiking vindt plaats tijdens het jubileumfeest in september. Het is de bedoeling dat de verkiezing van De Gouden Lijmkam Awards een jaarlijks terugkerende happening wordt.

Van bijproduct tot marktleider

Eurocol – tegenwoordig Forbo Eurocol – kwam voort uit de lijmafdeling van de N.V. Nederlandsche Linoleumfabriek in Krommenie, het huidige Forbo Flooring. Deze ‘Afdeling Bijproducten’ ontwikkelde lijmen, primers en andere producten van hoge kwaliteit, die gretig aftrek vonden bij steeds meer woning- en projectinrichters. In 1972 splitste de lijmafdeling zich af als de zelfstandige lijmfabriek ‘Eurocol’. Toen de fabriek met de pastategellijm 682 Majolicol ook actief werd in de bouwsector, raakten de ontwikkelingen in een stroomversnelling. Sinds de jaren ’80 mag Forbo Eurocol zich marktleider noemen in tegellijmen en vloerbedekkingslijmen en bijbehorende producten. Daarnaast biedt men tegenwoordig een gevarieerd assortiment surface finishing-producten.

Forbo Eurocol
www.eurocol.nl