Nieuw concept showroom voor de klant van de aannemer

Artikel delen

Met het nieuwe showroomconcept UCASA helpt Raab Karcher consumenten bij de keuze van badkamers, keukens, woonvloeren, deuren en inbouwkasten. De aannemer kan zijn klant voor al die onderdelen eenvoudig doorverwijzen. Raab Karcher zorgt zelfs voor de nodige tekeningen coördineert in overleg met de opdrachtgever eventueel ook de uitvoering.

Showroom

Consumenten willen steeds meer. Ze hebben allerlei interieuronderdelen gezien, via een woonprogramma op tv, via pinterest of via social media. Dat geeft consumenten een duidelijk beeld van wat ze willen, maar nog niet per se van de specifieke producten die daar bij horen. Voor aannemers wordt het mede daardoor steeds lastiger om de consument hierin volledig te begeleiden. Raab Karcher heeft zijn nieuwe showroomconcept UCASA zo ontwikkeld dat de consument vanuit de beoogde sfeer tot de juiste productkeuze kan komen. Het bedrijf kan hiermee het volledige traject van consumentenkeuze verzorgen voor elke aannemer of installateur.

Positieve reacties

De eerste showroom volgens het nieuwe concept is recent geopend bij Raab Karcher in Assen. Daar is de nieuwe aanpak van Raab Karcher dus inmiddels te beleven. En de eerste reacties zijn zeer positief, zowel vanuit de toeleverende industrie als van consumenten, zo zegt Kees de Visser, manager business development UCASA.

Raab Karcher heeft de nieuwe showroom niet opgedeeld in producten, maar in woonsferen. De gekozen sferen zijn Raw (industrieel, stoer), Pure (huiselijk, landelijk), Chique en Design (minimalistisch, rustig). Binnen elke woonsfeer zijn badkamers, keukens, woonvloeren, deuren en inbouwkasten te vinden. Die opzet sluit het meeste aan bij de klantenreis van de hedendaagse consument.

Showroom

Keramische vloeren

Nieuw binnen de woonvloeren is het assortiment Vinyl vloeren. Raab Karcher heeft die bewust toegevoegd omdat woonvloeren steeds vaker een essentieel onderdeel van de inrichting vormen. De consument kiest al vroeg een vloer, die bepalend is voor sfeer en stijl.

Een belangrijk onderdeel daarin zijn keramische vloeren. Die passen heel goed bij modern wonen en bij het belangrijke thema van zuinig omgaan met energie. Keramische vloeren zijn ideaal in combinatie met vloerverwarming. Ze zorgen voor een efficiënte warmteafgifte in combinatie met een hoge comfortbeleving. Datzelfde geldt als er in de zomer gekoeld wordt met een warmtepomp.

Keramische vloeren zijn daarbij ook duurzaam. Ze hebben een lange levensduur, er worden geen schadelijke stoffen in verwerkt en het materiaal is circulair.

Ook voor renovatie zijn keramische vloeren geschikt. Dan kan Raab Karcher ze leveren inclusief de juiste onderlaag, veelal bestaande uit isolatie in combinatie met een systeem waarin vloerverwarming kan worden aangebracht.

showroom

Dessins

Qua stijl en kleur is er in tegels vrijwel onbeperkte keuze, tot en met het uiterlijk van natuursteen en houtlook. Dat is mogelijk geworden door de nieuwe inkjetprinttechnieken. Voorheen werden dessins op tegels aangebracht met achter elkaar geplaatste rollen, waarbij elke rol zijn eigen print aanbracht. De mogelijkheden bleven echter beperkt. Met inkjettechnologie zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt en hoeft er ook geen enkele repetitie in het tegelpatroon op te treden.

Grote en kleine tegels

De Visser constateert in tegelland twee tendensen. Enerzijds is er de vraag naar steeds grotere tegels. Dat geldt voor de woonvloeren, maar met name ook voor badkamers. Tegels zijn veelal 60 tot 100 centimeter breed en soms zelfs verdiepingshoog (2,65 m). Daar tegenover staat het gebruik van kleinere tegels, in strippen of mozaïek. Die zorgen voor een extra accent, dat het knusse van vroeger weer benaderd. Dat doet zich vooral voor in de woonstijlen Design en Raw. In de woonstijl Pure komen dergelijke decoraties slechts sporadisch voor.

Showroom tegels

Uitvoering

Met UCASA helpt Raab Karcher de klant van de aannemer om de juiste producten te kiezen. Maar het bedrijf gaat daar nog verder in. Voor de consument maakt het esthetische tekeningen en voor de aannemer en installateur maakt het de technische tekeningen. Op de backoffice van UCASA werken ook werkvoorbereiders en uitvoerders, die het hele traject van uitvoering kunnen begeleiden, aansturen en zelfs kunnen laten uitvoeren. Kees de Visser: “Het is aan de aannemer wat hij wil. Sommige aannemers maken alleen gebruik van onze showroom; voor anderen verzorgen we het hele pakket. Groot voordeel daarvan is wel dat de aannemer dan maar één aanspreekpunt heeft voor de hele badkamer, in plaats van vier of vijf verschillende partijen.”

Logo ucasaUCASA
www.raabkarcher.nl/ucasa