PontMeyer breidt zijn Bouwshop uit en gaat in zee met Klingspor

Artikel delen

Recent werd in de vestigingen van PontMeyer het assortiment verf-lijmen-kitten uitgebreid. Dit assortiment bestaat uit zes merken waaronder Klingspor. Zoals bekend, komen alle schuurmiddelen van deze Duitse fabrikant en zijn ze herkenbaar door de gele verpakkingen.
PontMeyer deed onderzoek in hun assortiment en stelde vast dat ze op vlak van schuurmiddelen nog in de kinderschoenen stonden, terwijl ze in de andere assortimenten heel uitgebreid zijn. Er werd naar een vervangende leverancier gezocht voor doehetzelf-verpakkingen en zo kwamen ze tijdens een bezoek aan de Bouwbeurs bij Klingspor terecht . Omdat er veel verf verkocht werd maar nooit schuurpapier, stelden beide partners vast dat bij schuren uiteraard ook schilderen hoort. Dus het ene kan niet zonder het andere, een goede opportuniteit om dit te matchen!

Klingspor heeft een breed assortiment

Omdat Klingspor als leverancier bekend staat voor het produceren van eigen producten, zowel voor hun eigen merk alsook voor private labels en machinemerken, wordt kwaliteit gewaarborgd. Daarbij kan er een assortiment aan schuurmiddelen aangeboden worden, onafhankelijk van de soorten, korrelgrootten, maten en stansvormen, geschikt voor alle machinemerken.

Omdat Klingspor materiaal geschikt is voor alle machines, kan de accessoireslijn van de gereedschapsmerken op mekaar afgestemd worden. Klanten houden er van om producten van dezelfde lijn aan te schaffen. Dus de Klingspor slogan “Alles uit één hand”, komt hier duidelijk naar voor.

Daarom besliste PontMeyer om een pakket samen te stellen met hardlopers. Samen met Klingspor werd het bestaand cliënteel bekeken en kon er een assortiment samengesteld worden per subgroep van producten. Op deze manier was het voor beide partijen snel duidelijk hoe de toekomst doelgericht kon aangepakt worden.

Er werd met Klingspor dus een basis assortiment samengesteld en vanuit alle PontMeyer vestigingen wordt dit nu al uitgebreid met specifieke producten. Omdat PontMeyer een groeiend bedrijf is en het juiste artikel wil voor iedere klus, heeft men aan Klingspor de juiste partner.

PontMeyer heeft geen eigen distributie centrum en daarom wensen ze decentrale leveringen. Dat is een groot voordeel bij Klingspor als leverancier. Het moderne magazijn in Duitsland beschikt over grote voorraden en dat maakt Klingspor ook sterk omdat er een goede logistieke performance kan geboden worden.

Belangrijke criteria kunnen ingevuld worden door Klingspor dankzij een breed assortiment, innovatie, kennis en lokale ondersteuning. PontMeyer zag dat Klingspor ook op deze punten scoorde en zag dat het goed kwam.

De resultaten van de eerste maanden stemmen tevreden en de afstemming tussen PontMeyer en Klingspor verloopt soepel. Met de nodige klantondersteuning en kennis van zaken kan Klingspor zijn nieuwe klant tevreden stellen want kennis van zaken is belangrijk. Dat geldt zowel voor de assortiment-samenstelling van de inrichting tot aan het technisch advies voor de shopmedewerkers. Het is een voordeel dat medewerkers contact kunnen opnemen met de service afdeling in de eigen taal.

De 1,25 meter assortiment wand bereikt zijn doel, want vanuit de verschillende vestigingen komen er volop bestellingen binnen. Schuurpapier verkopen bij schilderklussen werkt dus wel degelijk.
Naast schuurmateriaal maakt Klingspor ook diamantschijven, lamellenschijven, afbraamschijven en doorslijpschijven. PontMeyer onderzoekt of er vraag naar meer is. Beide partijen bevalt de samenwerking goed en ze zien dat het naar wens verloopt. Met het oog naar de toekomst, weten ze allebei waar ze staan en waar ze naartoe willen groeien.