Blauwe Diesel EN590: tot 50% lagere CO2-uitstoot dan gewone diesel

Artikel delen

Future Fuels levert Blauwe Diesel EN590 op basis van Hydrotreated Vegetable Oil (HVO), olie van plantaardige afvaloliepro¬ducten. Blauwe Diesel EN590 is een deels duurzame, circulaire brandstof die evident bijdraagt aan de reductie van CO2. Afhankelijk van het percentage HVO kan dat oplopen tot een 50% lagere CO2-uitstoot. Maar elke keuze voor een percentage HVO – via Blauwe Diesel 20, 30, 40 en 50 – zet zoden aan de dijk qua CO2-reductie en leidt tot gunstige scores op de CO2-prestatieladder van opdrachtgevers.

Ondernemers kunnen voor hun voertuigen en bouwmaterieel moeiteloos overstappen op Blauwe Diesel EN590, dat daarmee de ideale transitiebrandstof vormt binnen de wereldwijde duurzaamheidsambities. Blauwe Diesel EN590 is een ‘drop-in fuel’ conform de EN590 normering. Benjamin Pistoor van Future Fuels: “Dit betekent dat je zonder aanpassingen aan de motor en met behoud van garantie voor die motor kunt overstappen. Je kunt weer wisselen naar gewone, fossiele diesel als je bijvoorbeeld bij een tankstation bent waar geen Blauwe Diesel EN590 verkrijgbaar is. Echter, je kunt Blauwe Diesel EN590 tanken bij diverse tankstations of geleverd krijgen in de opslagtank op je bedrijfsterrein. Onze Blauwe Diesel EN590 dealers zitten door heel Nederland.”

De eenvoudige switch van en naar Blauwe Diesel EN590 zorgt ervoor dat huidige dieselvoertuigen gewoon in gebruik kunnen blijven. “Je hoeft motoren niet om te bouwen en je hoeft ook geen compleet andere voertuigen aan te schaffen, zoals bij elektrische en groen gas aandrijving wel het geval is. Ervaar stapsgewijs de overstap naar deze CO2-reducerende brandstof. Je kunt bijvoorbeeld starten met Blauwe Diesel 30 en doorgroeien naar Blauwe Diesel 50 en zo elk jaar meer CO2 besparen voor de prestatieladder. Of tijdelijk kiezen voor deze brandstof als er extra duurzaamheidseisen aan een project worden gesteld.”

Future Fuels – sustainability for tomorrow
www.futurefuels.nl