‘Nu op de catwalk, straks in jouw spouwmuur’
Topmodel Kim Feenstra verraste de aanwezigen bij de publiekspremière van de film Penoza met een wel heel bijzondere jurk. Feenstra verscheen op de rode loper in een high fashion ontwerp van allerhande isolatiematerialen. Het model is het gezicht van de nieuwste campagne van Natuur & Milieu en Greenchoice, mede mogelijk gemaakt door de ASN Bank. De organisaties lanceren een ‘duurzame wintercollectie’ aan isolatiemogelijkheden: ‘Woningisolatie wordt de trend van deze winter’.
De bijzondere jurk is ontworpen door Janne Mooij van Gloed Amsterdam. Geïnspireerd op zolderwandisolatie, gemaakt van glaswol en vlas, mét accessoires van isolatieparels. Natuur & Milieu en Greenchoice willen met deze campagne mensen aanmoedigen werk te maken van de verduurzaming van hun huis. Een goed geïsoleerde woning is prettig voor je eigen portemonnee en draagt bij aan een beter milieu, aldus de initiatiefnemers. Vanaf heden is Feenstra te bewonderen op tal van abri’s door het hele land.
Feenstra: “Het klimaat gaat ons allemaal aan. Ik ben zelf mijn huis aan het verduurzamen, dus deze campagne is mij op het lijf geschreven. Isolatie zorgt voor warmte, maar is in Nederland absoluut nog niet hot. Hopelijk brengen we daar met deze campagne verandering in.”
“Ruim 5,5 miljoen huizen zijn niet of matig geïsoleerd. Isoleren is blijkbaar voor veel mensen toch nog niet zo aantrekkelijk. Daar willen we graag verandering in brengen”, licht Dorien Ackerman van Natuur & Milieu toe. Op www.highfashionliving.nl krijgen mensen informatie over verschillende vormen van isolatie, voor dak, muur, vloer en ramen. Bezoekers krijgen advies op maat over de meest effectieve maatregelen voor energiebesparing voor hun woning. Ook is er informatie te vinden over subsidiemogelijkheden.