Samen beter bouwen

Artikel delen

Xella gaat zich dit najaar flink in de schijnwerpers zetten met een gloednieuwe mediacampagne. Met de campagne wil het bedrijf uitdragen dat samenwerking en partnerschap hét antwoord zijn op de huidige uitdagingen in de bouw. Het centrale thema is dan ook ‘Beter bouwen doen we sámen’.

Foto van twee mannen

Het is geen toeval dat de nieuwe campagne samenvalt met de afronding van een fase waarin Xella een aantal belangrijke organisatorische veranderingen heeft doorgevoerd. Centraal hierbij stond de dienstverlening aan de klant. Door nog beter samen te werken willen ze een nog betere partner zijn. Samen oplossingen verzinnen en echt partner zijn, van preadvies tot en met de montage van het materiaal. Hiermee is het bedrijf als producent uniek in de bouwwereld! Commercieel directeur Jeroen van Heerwaarden: ‘Beter bouwen doen we samen is een mooie visie, maar we wilden dit eerst intern waarmaken en vóélen voordat we dit verhaal ook naar de buitenwereld konden uitdragen.’

Beter bouwen doen we sámen

Niels van der Wouden, directeur Bouw, Projecten & Services: ‘Ik denk dat een heel groot deel van de markt ons al lang als partner ziet. Onze bouwafdeling plaatst al 45 jaar binnenwanden voor klanten. De manier waarop we dat partnerschap invullen is wel veranderd. We praten steeds minder over transacties en steeds meer over samenwerking en hoe we bijvoorbeeld de bouwplaats organiseren. Welke dienstverlening kunnen we bieden? En hoe kunnen we de klant echt structureel ontzorgen? Dat is voor elke klant weer anders. Aan ons de uitdaging om die menukaart zo specifiek mogelijk te maken, zodat die klant altijd wel zijn gerecht eruit kan halen. En ik denk dat we daar heel ver in zijn, met name op het gebied van innovatie en duurzaamheid.’

De campagnevideo

Inhoudelijk draait de campagne om vier hoofdboodschappen. Dit zijn de vier pijlers van de dienstverlening van Xella waarmee zij een partnerschap concreet invulling geven en meerwaarde bieden: advies & engineering, construction services, duurzame impact en innovatief vermogen. Bekijk de campagnevideo en laat je inspireren door het vernieuwde verhaal. Een verhaal waarin ook eigen medewerkers van Xella en partners uit de bouwketen een hoofdrol spelen.

Meer weten?

samen beter bouwen logo xellaOp de website vind je meer informatie over de vier pijlers waarmee Xella invulling geeft. Daar lees je ook het interview met Commercieel directeur Jeroen van Heerwaarden en Niels van der Wouden, directeur Bouw, Projecten & Services. Zij vertellen wat ‘Beter bouwen doen we sámen’ voor hen betekent.

Xella
www.xella.nl