Duurzame kwaliteit leveren als ondernemer? Dé tips!
Duurzaamheid heeft de afgelopen jaren een heel ander karakter gekregen dan dat het de jaren daarvoor had. Voorheen was duurzaam vooral iets wat stond voor stevigheid en kwaliteit, vandaag de dag is het vooral een begrip wat gebruikt wordt in het kader van klimaat. Als ondernemer sta je dan ook daadwerkelijk 1-0 voor, wanneer je naast kwaliteit óók een duurzaam product levert. Nu kun je het ene niet los zien van het ander, want een product wat langer meegaat is van nature al duurzamer dan een product wat snel weer weg wordt gegooid. Iets wat we niet alleen terugzien in de wereld van bouw, maar ook in de wereld van fashion en design. Ook daar is dit een terugkomende trend. Steeds vaker stappen consumenten af van de goedkope en snelle variant, en investeren in een duurzame optie. Maar hoe je als ondernemer echt goede kwaliteit met een hoog duurzaam karakter levert? Lees snel verder.
De basis
Het begint allemaal bij de producten. Stel je levert tuinhuizen, dan kun je vandaag de dag niet meer aankomen zetten met hout waar het regenwoud voor wordt gekapt of andere ongecertificeerde producten. Werk dus als bedrijf met vaste partners waar je van weet dat ze goede en vertrouwde kwaliteit leveren op een manier waar jij je goed bij voelt. Let niet alleen op de keurmerken, maar ook op de kwaliteit wat ervoor zorgt dat producten langer meegaan. Denk aan verf van hoogwaardige kwaliteit. Hierdoor is een product langer houdbaar en gaat het langer mee. Een voorbeeld van zo’n product wat op dit moment zeker op je verlanglijstje moet is Sigma S2U Allure Gloss. Een product van topkwaliteit wat ervoor zorgt dat je hout langer meegaat, maar ook dat het er beter uitziet. De producten zijn zelf op een verantwoorde wijze geproduceerd, perfect om te gebruiken. Ook zijn ze zeer handzaam en gebruiksvriendelijk, de verf is in een mum van tijd gedroogd waardoor je nooit lang hoeft te wachten.
Het vervoer
Een ander aandachtspunt is het vervoer van producten. Geef ten eerste altijd zelf het goede voorbeeld en rijd daarom in milieuvriendelijke auto’s. Wanneer je dit doet, zul je zien dat niet alleen je duurzaamheidskarakter stijgt maar ook je vaste lasten zullen dalen. Iets wat ongetwijfeld zeer welkom is. Daarmee lever je je klant een stukje extra duurzaamheid doordat jij verantwoord en schoon rijdt, en heb je zelf een lagere rekening. Een win-win situatie!
Kortom; het wordt voor ondernemers steeds belangrijker om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Het leveren van producten van hoogwaardige -maar ook duurzame- kwaliteit is hier een belangrijk aspect van. Investeer hierin en kijk niet alleen naar de directe producten die je gebruikt, maar ook naar het bredere plaatje. Alleen dán kun je als ondernemer met vertrouwen de toekomst tegemoet treden.