Maatwerk kozijnen vanaf 5 werkdagen

Artikel delen

Eenvoudig kozijnen bestellen voor nagenoeg elk type raam of deur, ook al is de afmeting of het ontwerp niet standaard. Via Toeleveringonline.nl kan iedereen eenvoudig een kozijn op maat samenstellen. Bijzonder handig voor professionele bouwbedrijven, aannemers en ZZP’ ers. Vanaf vijf werkdagen na bestelling wordt het kozijn op de door de klant aangegeven locatie afgeleverd. Supersnel dus!

In juni 2018 besloot Toelevering Online het assortiment uit te breiden met kunststof kozijnen

De online configurator is eenvoudig te gebruiken op de bouwlocatie

“We willen op de behoefte van de klant inspelen”, vertelt Joris Roelink, verantwoordelijke bij Toelevering Online. “Daarbij staan een snelle levertijd, klantvriendelijkheid, gewoon een goed product en gemak centraal, met andere woorden: optimale service en geen gedoe.” En dat is precies wat Toelevering Online al een jaar lang biedt. Toelevering Online is een start-up die een jaar geleden is opgericht vanuit Nijhuis Toelevering, onderdeel van Nijhuis Bouw. Uit een uitgebreid haalbaarheidsonderzoek bleek er vooral bij professionals als aannemers, bouwbedrijven en zzp-ers veel behoefte te zijn aan een eenvoudige manier om snel kwalitatief hoogwaardige kozijnen te bestellen. Want iemand die gaat bouwen of verbouwen wil vaak direct over materialen kunnen beschikken. Een timmerbedrijf wil geen zes tot acht weken hoeven wachten voordat de benodigde kozijnen geleverd worden. Toelevering Online wilde daarin verandering brengen en is vorig jaar van start gegaan. In het begin met alleen houten kozijnen en toebehoren als glas en hang- en sluitwerk, dus complete raampartijen. Dat deze werkwijze perfect op de vraag inspeelt, blijkt uit het feit dat de website volgens Roelink inmiddels ‘gaat als een speer’. In juni 2018 is het assortiment uitgebreid met kozijnen van kunststof.

De klantenservice is dagelijks van 8.00 tot 22.00 uur bereikbaar via chat, telefoon, WhatsApp en e-mail

Standaard én maatwerk

Roelink noemt dit nieuwe concept ‘een gat in de markt’. “Omdat we in Nederland uniek zijn, hebben we klanten uit het hele land. Wij bieden een oplossing voor wat de klant zoekt en bieden niet alleen standaard modellen, maar vooral ook maatwerk. Ons aanbod (hard)houten en kunststof raam- en deurkozijnen is zeer uitgebreid en toe te passen bij alle soorten bouw, van nieuwbouw tot renovatie. Bovendien zijn alle producten voorzien van een KOMO- en/of SKG**-IKOB keurmerk. De meest gangbare kozijnen zijn te vinden op de productpagina. Van schuifpuien tot draai-kiepramen en tuindeuren. Als er behoefte is aan andere typen kozijnen, kan een klant de kozijnen volledig op maat samenstellen in onze gebruiksvriendelijke configurator. Doordat het proces geautomatiseerd is, kunnen wij onze maatwerk kozijnen daarbij ook nog tegen de scherpste prijzen en hoogste kwaliteit aanbieden.”

Eenvoudig bestelproces

Website Toelevering Online

Hoe werkt het bestellen op maat? Daarvoor hoeven slechts vier stappen doorlopen te worden. Te beginnen met het starten van de configuratietool. Daarbij is nagenoeg alles mogelijk, mits het ontwerp maar past binnen de hoeken en de volgens de voorschriften toegestane maximale maatvoering. Hetgeen betekent dat zeker tachtig procent van de kozijnen op deze manier ontworpen kan worden. Door de maatgegevens op te slaan, kan een bestelling op een geschikt moment definitief gemaakt worden. Nadat Toelevering Online de bestelling ontvangen heeft, wordt meteen met de productie ervan begonnen. “Dit gebeurt in een van de fabrieken in ons land of daarbuiten, waarmee we nauw samenwerken. Daarbij zien onze eigen productmanagers er altijd op toe dat de kwaliteit gewaarborgd blijft”, aldus Roelink. Vanaf vijf werkdagen na de bestelling bezorgt onze eigen vrachtdienst de kozijnen op een locatie en tijdstip naar keuze. Of dit nu een bouwplaats of een woonhuis is, want ook steeds meer particulieren weten de weg naar de website inmiddels te vinden.

Nog meer voordelen voor de klant

Toelevering Online probeert klanten continu te verrassen, bijvoorbeeld met een persoonlijk cadeau

Volgens Roelink biedt Toelevering Online nog meer voordelen voor de klant. “Voortaan kan iedereen op een eenvoudige manier 24/7 complete kozijnen bestellen. We zien bijvoorbeeld veel bestellingen ’s avonds bij ons binnenkomen. Een aannemer die overdag op de bouwplaats aan het werk is, kan na het werk de calculaties maken en indien nodig zelf het ontwerp invoeren via de configurator. Vervolgens kan hij digitaal zijn bestelling plaatsen. Uniek is ook dat onze klantenservice doordeweeks van 08.00 tot 22.00 uur én op zaterdag bereikbaar is om mensen te woord te staan. Daarnaast verstrekt de website veel relevante informatie. Via onder meer blogs, tips, filmpjes en een chatfunctie met de klantenservice wordt advies gegeven en ondersteuning geboden aan degenen die daaraan behoefte hebben. Dit gebeurt allemaal vanuit het kantoor in Rijssen waar de klantenservice, evenals de marketing- en ICT-afdelingen gehuisvest zijn.

Toekomst

Roelink heeft hoge verwachtingen voor de toekomst. “We streven ernaar een platform voor kozijnen te worden, te vergelijken met bijvoorbeeld Booking.com. Zo zullen binnenkort ook losse onderdelen als hang- en sluitwerk, cilinders of bevestigingsmaterialen online te bestellen zijn, evenals kozijnen in meerdere houtsoorten. We willen blijven voldoen aan de vraag. En als er bijvoorbeeld vraag is naar onderhoudsarme kozijnen, moeten we er net zolang aan werken totdat we dit ook kunnen realiseren. Om constant up-to-date te zijn, moeten we onszelf blijven ontwikkelen en vernieuwen. Daarbij willen we de beleving van de klant overtreffen door telkens net dat stapje extra te zetten. Kwaliteit met een glimlach, daar doen we het voor!”
www.toeleveringonline.nl